Forward to Health Innovation

GSHI 2023

Zdravstvena industrija se neprestano mijenja i razvija, te pruža mnogo mogućnosti za inovacije. Ako ste osoba sa strašću za rješavanjem problema u zdravstvenom sektoru, možda razmišljate o pokretanju vlastitog poslovnog poduhvata. Ali kako započeti? Kako razviti svoju ideju u uspješan posao? U tome će vam pomoći program Get Started in Health Innovation.

Ovaj program je namijenjen svima koji imaju ideju i tek trebaju započeti poslovni put te onima koji su u već pokrenuli svoj posao u zdravstvenom sektoru ali još uvijek trebaju podršku i savjete kako bi poslovanje doveli do sljedeće razine. U programu sudjeluju stručnjaci iz zdravstvenog sektora, kao i poduzetnici s iskustvom u razvoju poslovnih poduhvata.

Program Get Started in Health Innovation pruža razne mogućnosti, kao što su mentorstvo, edukacijski moduli, umrežavanje, pristup investitorima i još mnogo toga. Kako bi vam olakšali razumijevanje i postavili ispravna očekivanja, za vas smo u ovom tekstu detaljno opisali program, faze i prijašnja iskustva polaznika.

Selekcijski kriterij za ulazak u program

Get Started in Health Innovation selekcijski kriteriji su dizajnirani kako bi se osiguralo da su svi sudionici programa spremni za rad i uspjeh u pokretanju poslovanja.

Jedan od glavnih kriterija je jasna definicija problema ili potrebe na tržištu. Tim mora biti u mogućnosti jasno definirati i argumentirati problem ili potrebu korisnika, te identificirati potencijalne korisnike. Ovo je ključno jer će ideja biti osmišljena i prilagođena specifičnim potrebama korisnika.

Drugi kriterij je vezan uz tim i motivaciju. Pojedinac ili članovi tima moraju imati osnovne kompetencije za razvoj rješenja. Ovo može uključivati ​​stručnost u određenim područjima, kao što su tehnologija, medicina, marketing i sl. Također, važno je da su članovi tima motivirani riješiti odabrani problem.

Iako se u program mogu prijaviti i pojedinci, naše iskustvo je da tim koji se sastoji od nekoliko članova s raznolikim kompetencijama može biti učinkovitiji u rješavanju problema u zdravstvenoj industriji.

Ako se prijavljujete kao pojedinac, možete istaknuti koji tip suradnika želite uključiti kako biste stvorili tim, a program vam može pomoći u povezivanju. 

Konačno, važno je da članovi tima imaju strast i predanost prema zajedničkom poslovnom poduhvatu. Razvoj i pokretanje posla u zdravstvenoj industriji može biti dugotrajan proces, ali motivacija i strast za rješavanjem problema mogu pomoći u prevladavanju prepreka.

Što GSHI čini posebnim? WOW pristup!

WoW nije samo kratica za Way of Working nego je i usklik za cijeli niz savjeta koje smo pripremili za sudionike programa. Program odlikuje nekoliko specifičnosti koje se tiču samog načina podučavanja, a to su:

  1. Interaktivno iskustvo u pokretanju poslovanja
  2. Startup treninzi
  3. Speedmentoring
  4. Startup Drill board i vizualizacija
  5. Inovativni alati i komunikacijske platforme
  6. Veliki broj besplatnih resursa za startupe

Interaktivno iskustvo na GSHI programu olakšava vam pokretanje poslovanja. Početak se može učiniti kao preveliki zalogaj, pogotovo ako niste sigurni čemu se posvetiti. Program će vas zato voditi kroz taj put serijom praktičnih zadataka i izazova kroz koje ćete sakupiti potrebne informacije, donositi odluke o organizaciji poslovanja i početi komunicirati prema korisnicima ili partnerima. Za sve zadatke i izazove dobit ćete povratne informacije kroz sustav bodovanja i nagrada, kao i kroz individualne komentare trenera. Na taj način niti u jednom trenutku nećete biti izgubljeni ili sami, te ćemo vam pomoći da zadržite entuzijazam i posvećenost ciljevima programa. Pripremite se stoga za rješavanje izazova!

Tijekom sudjelovanja na programu imat ćete priliku za individualan rada s trenerima u kratkim intervalima od trideset minuta. Ovaj način rada omogućit će individualiziran pristup svakome od timova koji sudjeluju u programu kako bi optimalno iskoristili svoj potencijal te kako bi što lakše prešli preko svih prepreka koje se nađu na putu!

Speedmentoring proces još je jedna zanimljiva aktivnost u programu. Format mentoriranja odgovara nizu kratkih razgovora o konkretnim pitanjima i temama. Ovaj oblik konzultacija omogućuje dijeljenje znanja, iskustva, korisnih savjeta i ideja od strane iskusnijih poduzetnika i praktičara. Stručni mentori iz industrije mentorirati će sudionike u opuštenom okruženju i pomoći im oko njihove ideje. Više o speedmentoringu pročitajte u prošlogodišnjem članku.

Komunikacija je presudna vještina za startupe, kako komunikacija prema van, prema korisnicima i invesitorima,  tako i komunikacija unutar tima a kako bi svi napori bili usmjereni prema zajedničkom cilju. Za što jasniju komunikaciju presudno je razumjeti pojedine procese i različite aspekte rada, te ih  vizualizirati, smjestiti u prostor i onda spoznati i iz nove perspektive. Ovdje može biti od pomoći Startup Drill board i vizualizacija. Ovakav način razmišljanja pomaže pri svladavanju pojedinih prepreka koje se nađu na putu!

U programu ćete se osim toga upoznati s nizom drugih alata i resursa za startupe i razvoj poslovne prilike. Kao startupu, može biti teško upravljati projektima i postići željene rezultate, zato je ključno imati pristup pravim alatima. Srećom, postoji mnogo sjajnih alata koji su besplatni ili ih možete besplatno isprobati. Mi smo ih isprobali puno, a u ovom smo članku  izdvojili 10  alata kojima se stalno vraćamo. 

Što očekivati od GSHI programa – faze programa

Program “Get Started in Health Innovation” sastoji se od nekoliko faza, a svaka od njih ima svoj cilj i zadatak u razvoju projektnih ideja. Faze programa uključuju:

  1. KickOff Bootcamp
  2. Podršku u validaciji tržišta
  3. Interni demo dan
  4. Podršku pristupanju tržištu
  5. Finalni Demo dan

KickOff Bootcamp je početni događaj koji okuplja kandidate za program. Na ovom događaju, kandidati će predstaviti svoje projektne ideje (pitchati) i primiti početnu povratnu informaciju vezanu uz održani pitch. Po završetku bootcampa biti će izabrani timovi koji nastavljaju svoj put prema dokazivanju tržišne potrebe.

Jedna od najučestalijih pogrešaka koju startupi čine jest da se fokusiraju na probleme koji nisu relevantni, odnosno izmišljaju probleme za svoja rješenja. 

Upravo zato valja krenuti od problema, a ne rješenja. Razvijanje ideje u obliku problema uvelike olakšava proces dolaska do rješenja! Zašto je to tako? Idealno bi bilo kada bi problem koji rješavate bio vezan uz vaše vlastito iskustvo ili iskustvo iz okoline – ta poveznica vam omogućava uvid kakav imaju i drugi korisnici koji se susreću s problemom koji pokušavate riješiti. Ideje koje se javljaju na ovaj način su posebno vrijedne! 

Pravo rješenje doći će sa svjesnim definiranjem problema čime započinjemo iduću fazu programa.

Podrška u validaciji tržišta je faza programa u kojoj će se održati pet radionica koje se tematski bave validacijom tržišta. U hibridnom formatu, uz pomoć digitalnih alata i WoW pristup koji smo opisali iznad, sudionici prolaze kroz jedinstveno iskustvo prateći suvremene metode razvoja startupa.

Radionice će obuhvaćati proces razvoja startupa i tržište, customer development – otkrivanje kupaca, validaciju tržišta, poslovno modeliranje i kako napraviti pitch. Nakon svake radionice, timovi će izvršavati zadatke i razvijati svoju poslovnu priliku. Između radionica održavat će se individualne trening sesije kako bi se sudionicima pomoglo čim bolje izvršenje zadataka. 

Na kraju šest tjedana tržišne validacije čeka nas interni demo dan. Interni Demo dan je jednodnevni događaj zatvorenog tipa na kojem će timovi demonstrirati svoj napredak kroz pitch pred žirijem i trenerima, i to s naglaskom na validaciju problema i rješenja. Nakon pitcha i prije konačne odluke timovi će imati speed dating s mentorima koji će im dati 15-minutni feedback na pitch i mogućnost prodiskutirati planove za daljnji razvoj. 

O rješenjima timova odlučivati će stručni žiri koji se sastoji od profesionalaca i stručnjaka iz područja zdravstva. Žiri će se pri evaluaciji predstavljenih rješenja voditi trima kriterijima:

  1. Može li tim jasno definirati i argumentirati problem ili potrebu korisnika, te tko su potencijalni korisnici?
  2. Kvalitetom, inovativnošću i potencijalom rješenja da riješi problem.
  3. Veličinom ciljanog tržišta i potencijalom njegovog osvajanja s obzirom na konkurenciju i zamišljeni koncept.

Više o ovoj fazi možete pogledati u prošlogodišnjem članku.

Na kraju, žiri donosi odluku o timovima koji nastavljaju u sljedeću fazu programa, a svi timovi dobivaju konstruktivan feedback.

Podrška pristupanju tržištu je sljedeća faza programa predviđena za individualno mentoriranje timova sukladno potrebama pojedinih sudionika u području razvoja proizvoda i izlaska na tržište. Osim toga, u okviru ove faze održati će se grupne radionice i sesije s vanjskim stručnjacima posvećene ciljnim temama koje su od interesa većem broju timova. Mentori iz industrije, akademske zajednice i stručnjaci s iskustvom kliničkog rada biti će u mogućnosti savjetovati sudionike i omogućiti im pristup svojim profesionalnim mrežama kontakata.  

Uz individualni mentoring, u ovoj fazi sudionici će imati  priliku sudjelovati i u  speedmentoring radionicama. Više stručnih mentora iz industrije izmjenjivat će se  u brzinskom mentoriranju sudionika u opuštenom okruženju. Tijekom ove faze programa timovi će dobiti znanja potrebna za razvoj proizvoda i potporu za traženje financiranja potrebnog za plasiranje proizvoda  na tržište. Više o ovoj fazi pročitajte u prošlogodišnjem članku.

Da faza podrške pristupanju tržištu vrvi događanjima, pokazuje i činjenica da smo prošle godine održali i Health meetup u najvećem regionalnom coworking hubu. Na ljetnom meetupu startupi su predstavili otvorene pozicije ispred 120 sudionika, investitora i stručnjaka iz industrije, te su imali priliku za umrežavanje. Na događaju su se predstavili startupi u uznapredovaloj fazi razvoja te poduzetničke potporne organizacije. Kako nam je bilo prošle godine pročitajte ovdje.

Finalni Demo dan je sama kruna programa te okuplja investitore, dionike startup i zdravstvenog ekosustava. Na demo danu polaznici će prezentirati svoja finalna rješenja i pokazati napredak svoje ideje kroz program. Svi će dionici imati priliku povezati se kroz moderirani netoworking kako bi ojačali ekosustav. Rezultati projekta bit će predstavljeni zajedno sa svim partnerima. 

Kako je finalni demo dan izgledao prošle godine, o čemu smo pričali te kakvi su bili pitchevi možete pogledati ovdje.

Što su rekli prošlogodišnji polaznici?

Sudionici prošlogodišnjeg programa su naglasili veliki napredak u razvoju svojih ideja, prije svega u prvom dijelu tržišne validacije. U drugom dijelu, fokus je bio na konkretnoj akciji s ciljem približavanja i izlasku za tržište, a istaknuli su kako je ta faza bila jednako korisna za daljnji razvoj njihovih ideja. Izrazito veliku korist polaznici su imali od umrežavanja, što im je omogućilo povezivanje s drugim sudionicima, mentorama i predavačima, te razmjenu iskustava i znanja.

“Najvrijednije je to što sam tijekom programa pronašao motivaciju da razvijem naš prvi MVP i izradimo prve korisne rasporede, a drugo najvrijednije su ostvareni novi kontakti i poznanstva.” – izjava je jednog polaznika programa Get Started in Health Innovation.

Najvažniji benefit programa za sudionike bilo je mentorstvo, koje im je omogućilo konkretiziranje provedbe njihovih ideja na tržištu. Sudionici su dobili dobra usmjerenja i savjete na koje stvari treba pripaziti i na koji način razmišljati dalje o razvitku svojih poslovnih poduhvata. Napredak koji su postigli tijekom programa bio je velik, s obzirom na to da su u program većim dijelom ušli samo s idejom i ciljem, bez razrade . 

“Naš tim je dobio dobra usmjerenja i savjete na što treba pripaziti te na koji način razmišljati dalje o razvitku ideje. Napredak je velik jer smo u program ušli samo s idejom bez ikakvih dodatnih razrada iste. Najviše su nam značili sastanci s dodijeljenim mentorom u drugom dijelu programa.” – izjavila je polaznica.

Tijekom programa polaznici će dobiti priliku za razvoj svojih poslovnih vještina, umrežavanjem s drugim sudionicima i mentorima te prikupiti korisne savjete za realizaciju vaših ideja na tržištu. 

Sve one koji su propustili prijaviti se na ovaj program pozivamo da prate naše društvene mreže Linkedin, Facebook i Instagram kako ne bi propustili buduća izdanja.

P.S. Više poduzetničkih znanja, vještina i prilika šaljemo u našim newsletterima, na koje se možeš prijaviti ovdje.

Priliku za karijeru te otvorene pozicije uvijek možeš pogledati na TeamUp webu.

Get Started in Health Innovation program provode uz EIT Health sufinanciranje Sveučilište u Zagrebu kao EIT Health Hub i inovacijska agencija Lean Startup Hrvatska.

Facebook
Twitter
LinkedIn